۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳

حجت الاسلام عباسی:

پژوهشگران دین را مقابل تفکرات انحرافی عرضه کنند

پژوهشگران دین را مقابل تفکرات انحرافی عرضه کنند

قم – دبیر هفدهمین جشنواره شیخ طوسی با بیان اینکه این جشنواره یک رویداد بزرگ، شناخته شده و پربرکت در میان فعالیت‌های پژوهشی است، گفت: پژوهشگران باید دین را در مقابل تفکرات انحرافی عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی قبل از ظهر پنج شنبه در مراسم هفدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه شجره مبارکه جشنواره شیخ طوسی به یک درخت تنومند تبدیل شده، اظهار کرد: جشنواره بین المللی شیخ طوسی یک رویداد بزرگ، شناخته شده و پربرکت در میان فعالیت‌های پژوهشی و همایش‌های علمی است.

وی ادامه داد: انتخاب موضوع جشنواره هفدهم بر اساس ضرورت زمان بود، در سایر جشنواره‌ها هم این نگاه تا حد زیادی رعایت شده است.

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی عنوان کرد: امسال شاهد شدت گرفتن پدیده تکفیر هستیم که دنیای اسلام و جهان را آزار می‌دهد، البته باید توجه داشت که این خشونت اختصاص به ادیان یا دین خاص ندارد.

دامن زدن به اختلافات به نام دین یک پدیده انحرافی است

وی با اشاره به تلاش دشمنان در راستای اسلام هراسی، گفت: برخی تلاش می‌کنند که دین را زمینه ساز تعصب و خشونت نشان دهند که این دروغ بزرگی است.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: یکی از مهم ترین کارکردهای دین ایجاد الفت، پیوند و اتحاد میان جریان‌ها و گروه‌های مختلف اجتماع است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از کارکردهای دین ایجاد جامعه پذیری است که انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند، ابراز کرد: اگر به نام دین به تعارضات و اختلافات دامن زده می‌شود یقینا این پدیده انحرافی است و با روح دین بیگانه است.

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی با اشاره به اینکه امروز افرادی تلاش می‌کنند چهره اسلام را مترادف با خشونت و قساوت عرضه کنند، بیان کرد:  یکی از پیامدهای ناگوار حوادث اخیر نشان دادن یک چهره بد از اسلام و دامن زدن به پدیده اسلام هراسی است که به نظر می‌رسد حساب شده و برنامه ریزی شده است.

پژوهشگران دین را در مقابل تفکرات انحرافی عرضه کنند

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: افرادی به اسلام هراسی دامن می‌زنند در حالی که در طول تاریخ درگیری‌های زیادی میان خود مسیحیان بوده است.

وی ادامه داد: امروز افرادی تلاش می‌کنند تکفیری‌ها را با نام اسلام منحصر کنند و بگویند اسلام در جهان خشونت را ایجاد کرده است.

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی عنوان کرد: در تاریخ اسلام هم چهره‌هایی وجود داشتند که افکار آنان باعث زمینه سازی برای ایجاد گروه‌های تکفیری شده است.

حجت الاسلام عباسی با تأکید بر اینکه بر عهده پژوهشگران است که دین را در مقابل تفکرات انحرافی عرضه کنند، گفت:  این ضرورت احساس می‌شد که جامعه المصطفی که رسالتش پاسخ به نیازهای علمی فکری و دینی دنیای اسلام است، حساسیت نشان دهد و ابعاد تکفیر را مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر 2501089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha